shere26queenown0.com
مرحباً بك عزيزي الزائر نتمنى لك تحقيق الاستفادة ،كما نسعد بأن تنضم لأسرة المنتدى
shere26queenown0.com
مرحباً بك عزيزي الزائر نتمنى لك تحقيق الاستفادة ،كما نسعد بأن تنضم لأسرة المنتدى
shere26queenown0.com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
shere26queenown0.com

منتدى شبابى للمنوعات
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  
لو عاوز ابنك يكون عبقري اتواصل معانا ف روزي كوين على رقم 01224502230 واحنا عندنا كل اللي هتحتاجهعندنا خبراء ف مجال الطفولة وتنمية المهارات وباديهم صممنا كل اللي هتحتاجه لابنك مستنى ايه كلمنا وادخل على صفحتنا ع الفيس بوك https://www.facebook.com/Rozyqueen2toys
المواضيع الأخيرة
» الفيديو الثالث عشر - المستوى الرابع - تعبيرات انجليزية عامية من الأفلام - 5 تعبيرات انجليزية (مترجمة بالعربية والانجليزية )
نموذج دراسة الحالة Emptyأمس في 5:27 pm من طرف So Shereen

» الفيديو الثاني عشر - المستوى الرابع - تعبيرات انجليزية عامية من الأفلام - 5 تعبيرات انجليزية (مترجمة بالعربية والانجليزية )
نموذج دراسة الحالة Emptyالجمعة مايو 03, 2024 7:26 am من طرف So Shereen

» الفيديو الثاني عشر - مقطع مترجم من فيلم Detrás de la pizarra - كورس اللغة الاسبانية
نموذج دراسة الحالة Emptyالإثنين أبريل 29, 2024 6:55 pm من طرف So Shereen

» الفيديو الحادي عشر - المستوى الرابع - تعبيرات انجليزية عامية من الأفلام - 5 تعبيرات انجليزية (مترجمة بالعربية والانجليزية )
نموذج دراسة الحالة Emptyالأحد أبريل 28, 2024 8:43 pm من طرف So Shereen

» الفيديو الحادي عشر - مقطع مترجم من فيلم Detrás de la pizarra - كورس اللغة الاسبانية
نموذج دراسة الحالة Emptyالخميس أبريل 25, 2024 7:07 pm من طرف So Shereen

» تطبيقIncogniton لإدارة ملفات تعريف متعددة للمتصفح
نموذج دراسة الحالة Emptyالأربعاء أبريل 24, 2024 3:32 pm من طرف زاكااا

» الفيديو العاشر - مقطع مترجم من فيلم Detrás de la pizarra - كورس اللغة الاسبانية
نموذج دراسة الحالة Emptyالإثنين أبريل 22, 2024 7:37 pm من طرف So Shereen

» الفيديو العاشر - المستوى الرابع - تعبيرات انجليزية عامية من الأفلام - 5 تعبيرات انجليزية (مترجمة بالعربية والانجليزية )
نموذج دراسة الحالة Emptyالسبت أبريل 20, 2024 6:33 pm من طرف So Shereen

» الفيديو التاسع - مقطع مترجم من فيلم Detrás de la pizarra - كورس اللغة الاسبانية
نموذج دراسة الحالة Emptyالخميس أبريل 18, 2024 7:04 pm من طرف So Shereen

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
So Shereen
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
ranse
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
H.A
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
دمــ قلب ــوع
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
نانسى عجرم
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
magicano
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
نسيم البحر
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
faouzi23
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
ياسمين
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
mohamed magde
نموذج دراسة الحالة Vote_rcapنموذج دراسة الحالة Voting_barنموذج دراسة الحالة Vote_lcap 
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1168 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو jana khaleed فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 6770 مساهمة في هذا المنتدى في 2410 موضوع

 

 نموذج دراسة الحالة

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ranse
أحلى بنوتة فى المنتدى
أحلى بنوتة فى المنتدى
ranse


انثى
عدد الرسائل : 1629
العمر : 36
الموقع : https://shere26queen.own0.com/forum
العمل/الترفيه : رئيسه جمهوريه نفسى
النوع : 0
نقاط : 121403
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 25/07/2008

بطاقة الشخصية
حكمتك المفضلة: لو لم يتبقى لنا سوى لحظه واحده فى العالم فلنجعلها اذن اسعد اللحظات ..فربما تضيع آمالنا ..وربما تتحطم احلامنا ..لكننا سنجد غيرها!!!!!!
نوع موبايلك:
النوع:

نموذج دراسة الحالة Empty
مُساهمةموضوع: نموذج دراسة الحالة   نموذج دراسة الحالة Emptyالإثنين أكتوبر 14, 2013 11:01 am

Appendix - A case study example
Referral
A 76-year-old woman was referred for a neuropsychological assessment of her suitability for cognitive therapy for treatment of anxiety and mild depression.
Interview
She was oriented in person, but not for time, believing the year to be 1988 (not 1998). She was cooperative and well motivated. Her manner and affect were appropriate and there was no evidence of word-finding difficulties or problems with communication.
Brief neuropsychological screening
The Middlesex Elderly Assessment of Mental State (Golding, 1989) was used to screen for neuropsychological dysfunction in different areas. She failed on 6 sub-tests (orientation, spatial construction, fragmented letters, easy and hard unusual views, and verbal fluency), suggesting the need for a more extensive neuropsychological assessment.
Premorbid estimate
The National Adult Reading Test - Revised gave her an estimated full-scale IQ of 123 (in the superior range).
Current intellectual functioning
A short form of the Wechsler Adult Intelligence Scale - Revised, (Crawford et al, 1992) gave the following sub-test age-scaled scores (mean=10; s.d.=3). Verbal skills: comprehension=7, similarities=9, prorated IQ=84; performance skills: block design=3, object assembly=3, prorated IQ=67; prorated full-scale IQ=77. Overall her intellectual function had decreased very significantly from the premorbid level, particularly in relation to performance IQ. The latter was characterised by the presence of constructional apraxia.
Memory
In the Rey Auditory Verbal Learning Test she recalled four of the 15 words presented, relying largely on recalling the most recent words in the list. After five attempts, this increased to seven words. After a delay of 20 minutes, three words were recalled. This suggested overall a moderate impairment.
Executive functioning
She scored 21 words on the Controlled Oral Word Association Test, approximately consistent with her verbal IQ. She was also tested on the Hayling (inhibition) and Brixton (spatial anticipation) tests. Her scores on both tests were in the impaired range.
Conclusions
There was widespread intellectual decline affecting performance IQ more than verbal IQ, with specific constructional apraxia. She had a moderate memory impairment and executive dysfunction. This pattern was consistent with early dementia, with established impairment in three or more areas of neuropsychological function. A reassessment of her functioning would have been undertaken in 6 months and a behavioural, rather than strictly cognitive-behavioural, approach to managing her anxiety and depression.
Previous SectionNext Section
Multiple choice questions
1. Neuropsychological assessment of older adults:
1. is highly specific in terms of differential psychiatric diagnosis
2. can provide a baseline from which to monitor cognitive deterioration
3. can aid the differential diagnosis between dementia and depression
4. is the primary outcome measure for all forms of neurorehabilitation
5. can be used to determine the persons' strengths and weaknesses.
2. When assessing older adults:
1. explaining the purpose of the assessment and establishing rapport take longer
2. a fixed battery of tests is recommended
3. performance on psychometric tests developed for this group is usually unaffected by visual or hearing loss
4. the format is generally the same as for younger adults if a more extensive assessment is used
5. more extensive procedures can be used with an intelligent person with early dementia.
3. Brief neuropsychological batteries:
1. have not been developed specifically for older adults
2. can be used as screening instruments if more extensive assessment is not possible
3. are not particularly useful for use with older adults
4. have shown poor reliability
5. should be interpreted with caution with respect to individual items.
4. Intellectual assessment in older adults:
1. is not particularly useful
2. can establish a level of overall ability against which to compare specific functional deficits
3. is unreliable if shortened by selecting specific sub-tests of an intelligence battery
4. with dementia can be enhanced using tests to determine premorbid intellectual ability
5. is catered for in the new Wechsler Adult Intelligence Scale-III.
5. Memory dysfunction in older adults:
1. is too common in normal people to be used to detect neuropsychological dysfunction
2. can be assessed using tests for younger adults, if normative data are available
3. can be comprehensively assessed, but some batteries are too taxing for this client group
4. is one of the most common neuro- psychological disturbances
5. is an area lacking specialist tests specifically for this client group.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://shere26queen.own0.com/forum
 
نموذج دراسة الحالة
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» نموذج امتحان اكسيل باجاباته
» النرجسية..دراسة نفسية.pdf
» النرجسية..دراسة نفسية.pdf

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
shere26queenown0.com :: العيادة النفسية-
انتقل الى: